Samorządowy Serwis Internetowy Gminy Rędziny

17

listopada
niedziela
Imieniny: Salomei, Grzegorza, Elzbiety
28 marca 2019, 15:20 Inwestycje i remonty

Przebudowa DK 1 na A1. Harmonogram prac

Na naszą prośbę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach przekazała szczegóły dotyczące harmonogramu prac i utrudnień w ruchu podczas budowy autostrady A1 między Częstochową i granicą z województwem łódzkim

Marek Prusak z GDDKiA poinformował, że dyrekcja jest na etapie procedur formalno-administracyjnych, w tym uzgadniania projektów tymczasowej organizacji ruchu. Terminy oraz sposób prowadzenia organizacji ruchu są więc w fazie uzgodnień i mogą ulec zmianie.

– Harmonogram, który przedstawiamy jest bardzo orientacyjny. Już w trakcie robót terminy mogą ulec zmianie z uwagi na warunki pogodowe, ale też np. jeśli okaże się, że trzeba wykonać wcześniej nieplanowane prace – podkreślił Marek Prusak, starszy specjalista ds. komunikacji społecznej w śląskim oddziale GDDKiA.

Na kwiecień inwestor zaplanował zamknięcie jezdni zachodniej DK 1 od km 411+640,00 do km 416+350 i przełożenie ruchu na jezdnię wschodnią w układzie pasów 2 +1 (dwa pasy ruchu w kierunku Łodzi oraz jeden pas ruchu w kierunku Katowic).

– W maju zaplanowano zamknięcie jezdni wschodniej DK 1 na odcinku od km 399+742.51 do km 406+000 i przełożenie ruchu na jezdnię zachodnią w układzie pasów 2+1 (dwa pasy ruchu w kierunku Katowic oraz jeden pas ruchu w kierunku Łodzi) oraz zamknięcie jezdni zachodniej DK 1 na odcinku od km 406+000 do km 411+640 i przełożenie ruchu na jezdnię wschodnią w układzie pasów 2+1 (dwa pasy ruchu w kierunku Łodzi oraz jeden pas ruchu w kierunku Katowic) – poinformował Marek Prusak. – Po zakończeniu robót na przebudowanych odcinkach drogi – pod koniec 2020 roku – dla odcinka od km 399+742,51 do km 411+640 i od km 411+640,00 do km 416+350 zostanie zmieniona tymczasowa organizacja ruchu polegająca na zamknięciu jezdni, po których odbywał się ruch – dodał.

Skrzyżowania z powiatówkami utrzymane

Na wszystkich wskazanych etapach przeciwne kierunki ruchu oddzielone zostaną barierą ochronną separującą. Również na skraju jezdni, po stronie prowadzenia robót, zastosowane będą bariery zabezpieczające i oddzielające prowadzone prace od ruchu na jezdni głównej. Utrzymane zostanie funkcjonowanie trzech skrzyżowań w poziomie jezdni DK 1 z drogami powiatowymi: DP1006S (Wikłów – Lgota Mała – Antonów) dla relacji wschód – zachód, DP1025S (Kuźnica Kiedrzyńska – Kokawa – Mykanów- Borowno – Kruszyna – Jacków – Widzów) dla relacji zachód oraz DP1059S (Mykanów-DK1-Kościelec-Rudniki) dla relacji wschód – zachód z wyłączeniem prawoskrętu na Mykanów. Wszystkie przejazdy gospodarcze pod istniejącą drogą krajową zostaną zamknięte na czas budowy nowoprojektowanych obiektów w tej samej lokalizacji.

– Na terenie gminy Kruszyna obiekty WA-341 i WA-342 realizowane będą naprzemiennie celem zapewnienia co najmniej jednego przejazdu pod DK 1. Wszystkie obiekty zaprojektowane pod autostradą realizowane będą połówkowo tj. prace prowadzone będą na nitce zamkniętej dla ruchu zgodnie z opisanymi powyżej etapami. Obiekty zaprojektowane nad autostradą oraz obiekt WA-339 realizowane będą w całości, bez podziału na poszczególne nitki – podał starszy specjalista ds. komunikacji społecznej w śląskim oddziale GDDKiA.

Dyrekcja zaznaczyła także, że wykonawca jest w trakcie uzgodnień dotyczących możliwości wykonywania tego ostatniego obiektu połówkowo i poprowadzenia ruchu w relacji wschód – zachód (Wikłów – Łęg) z wykorzystaniem drogi gminnej oraz istniejącego skrzyżowania (w rejonie stacji Orlen).

Będzie dodatkowa droga?

Budowa autostrady między obwodnicą Częstochowy a Tuszynem prawdopodobnie potrwa do 2022 roku. Na terenie województwa śląskiego do przebudowy w ramach tej inwestycji jest odcinek ok. 17 km. Dalszy na północ, liczący sobie ponad 60 km, wykonywany jest już na zlecenie łódzkiego oddziału GDDKiA przez wykonawców wyłonionych w odrębnych przetargach. Na etapie przygotowywania inwestycji, mieszkańcy powiatu częstochowskiego m.in. gminy Kruszyna obawiali się, że zostaną całkowicie odcięci, ponieważ w projekcie przebudowy DK 1 na A1 nie przewidziano wiaduktów i skrzyżowań na jej terenie, za pośrednictwem których kierowcy mogliby wjechać na autostradę i zjechać z niej. W tej kwestii udało się na szczęście naszym samorządowcom wywalczyć budowę dodatkowej drogi, która pobiegnie wzdłuż A1 od gminy Kruszyna po granice Częstochowy.

– Zostanie jednak wybudowana na samym końcu, w oparciu o odrębne zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – informuje wójt gminy Rędziny Paweł Militowski.

 

Wszystkie treści materiały oraz elementy graficzne umieszczone w tym serwisie są własnością Urzędu Gminy Rędziny.
Zawartość strony jest chroniona prawem autorskim, które przysługuje Urzędowi Gminy Rędziny.
Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność Urzędu Gminy Rędziny i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631).
Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody Urzędu Gminy Rędziny.


ZOBACZ TAKŻE


© 2019 - Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i realizacja: rn