Samorządowy Serwis Internetowy Gminy Rędziny

22

września
środa
Imieniny: Tomasza, Maurycego, Joachima

Deklaracja Dostępności

Gmina Rędziny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Rędziny.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Część plików dołączanych do artykułów zapisanych najczęściej w formacie PDF nie jest dostępnych cyfrowo
  • Archiwalne nagrania sesji Rady Gminy Rędziny zamieszczone przed dniem 23 września 2020r. nie posiadają napisów dla osób niesłyszących lub słabo słyszących

Wyłączenia:

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
  • Część publikacji zawiera załączniki, które nie są dostępne cyfrowo. dokumenty te pochodzą od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane wyłącznie w postaci papierowej lub w postaci graficznych dokumentów (skan)

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Kościelniak drogi@redziny.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu  (34) 32 79 014 wew. 117. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Rędziny zlokalizowany jest w budynku przy ul. Wolności 87 w Rędzinach.

  1. Rozwiązania architektoniczne budynku Urzędu Gminy nie gwarantują dostępności do budynku dla osób niepełnosprawnych – wejście usytuowane na poziomie wysokiego parteru przez schody (brak pochylni, windy)
  2. Budynek urzędu nie posiada windy wewnętrznej (budynek 2-kondygnacyjny). Budynek nie jest przystosowany do transportu osób niepełnosprawnych pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami.
  3. Na parterze budynku znajduje się punkt informacyjny do obsługi petentów urzędu, w razie konieczności każdy z pracowników urzędu zobowiązany jest do obsługi petenta na parterze przy punkcie informacyjnym.
  4. Nie ma żadnych ograniczeń do korzystania przez petentów z pomocy psa asystującego.
  5. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabowidzących,
  6. W budynku brak jest pętli indukcyjnych
  7. Urząd Gminy ma możliwość obsługi petentów w języku migowym na miejscu po wcześniejszym zgłoszeniu zamiaru wizyty w urzędzie.

Skróty klawiaturowe

Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest IMIĘ I NAZWISKO DO OSOBY ODPOWIEDZIALNEJADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu NUMER TELEFONU. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacje uzupełniające

Wygląd

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • Zmiana wielkości czcionki,
  • Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
  • Zmiana kontrastu.

Pomoc w nawigacji:

Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

© 2021- Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i realizacja: rn
Skip to content